„Accessibility in Mobility“ hakatone sukurta programėlė leis negalią turintiems keleiviams keliauti dar patogiau

Šią savaitę individualių poreikių turintys keleiviai išbandė naują programėlę „Assist“, kuri padeda patogiau įlipti, išlipti iš viešojo transporto ir lanksčiau juo judėti. Programėlės idėja gimė pavasarį vykusiame virtualiame „Accessibility in Mobility“ hakatone, kurio dalyviai kūrė inovatyvius mobilumo ir sklandaus judumo sprendimus Vilniuje.

„Visuomet palaikome susisiekimą mieste gerinančias iniciatyvas, progresyvių žmonių idėjas. Taip pat ir kryptingą bendradarbiavimą su kitomis įmonėmis ar institucijomis, nes visa tai Vilniuje padeda kurti dar patogesnius, visiems prieinamus ir šiuolaikiškus judumo sprendimus. Mūsų komanda noriai prisidėjo ir prie „Accessibility in Mobility“ hakatono, jame dalyvavome kaip mentoriai. Labai džiugina, kai kūrybinių dirbtuvių ar hakatonų metu gimę projektai tampa realia ir praktine nauda visuomenei, jautresnėms jos bendruomenėms“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

„Accessibility in Mobility“ dalyviai mąstė, kaip pasitelkiant išmaniąsias technologijas individualių poreikių turinčių žmonių keliones paversti kuo patogesnėmis. Hakatoną drauge organizavusių Vilniaus miesto savivaldybės, „Susisiekimo paslaugų“, „Lietuvos geležinkelių“ grupės ir Transporto inovacijų centro specialistai komandoms pateikė 6 iššūkius.

Principas – tiesioginis ryšys ir dialogas su viešojo transporto vairuotojais

Pagrindinį prizą iš 4500 eurų vertės prizinio fondo laimėjusi komanda „Artificia“, kuri sukūrė mobiliosios programėlės „Assist“ prototipą. Šią savaitę judumo negalią turintys keleiviai pakviesti į programėlės testavimą. „Assist“ pranašumus ir funkcionalumą pirmieji išbandė UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vairuotojai ir keleiviai. Tiesioginį ryšį tarp vairuotojo ir keleivio leisianti užmegzti mobilioji programėlė ne tik palengvins kelionę judumo negalią turintiems žmonėms, bet ir padės didinti abipusį sąmoningumą.

„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie naujausių keleivių mobilumo sprendimų. Įsigydami transporto priemones, dirbdami su vairuotojais nepamirštame pagrindinių socialinės atsakomybės principų, kuriais vadovaudamiesi viešąjį transportą stengiamės padaryti patogų visoms socialinėms grupėms“, – teigia UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas.

Judėjimo negalią turintiems žmonėms sukurta programėlė padės išvengti viešajame transporte pasitaikančių nesklandumų, kuomet itin dideliame būryje įlipančių keleivių neįgalusis tampa nepastebimas. Tiesioginį ryšį tarp keleivio ir vairuotojo sukursianti programa užtikrins kokybiškam keleivių aptarnavimui itin svarbų grįžtamąjį ryšį, leis nuolat stebėti situacijų problematiką ir ieškoti patogiausių sprendimų keleiviams.

Išanalizavus naudojimo patogumą patiems specialių poreikių turintiems keleiviams, išklausius jų pastebėjimus, taip pat  ir viešojo transporto vairuotojų nuomones, programėlę planuojama tobulinti ir pristatyti plačiau, visiems keleiviams.

„Tikimės, kad pavyks programėlę tobulinti ir plėsti jos funkcionalumus – tam, kad „Assist“ veiktų ne tik autobusuose ir troleibusuose, bet ir kitame viešajame transporte taip užtikrinant dar didesnę sinergiją derinat skirtingus keliavimo būdus ir jų patogumą individualių poreikių turintiems“, – sako Transporto inovacijų centro direktorius Julius Norkūnas.

Kaip veikia programėlė „Assist“?

Kaip pasakoja programėlės kūrėjai, ji leidžia realiu laiku bendrauti su viešojo transporto vairuotojais – pranešti apie reikalingą pagalbą konkrečioje stotelėje. Taip pat jau pradėjus kelionę viešuoju transportu programėlėje galima realiu laiku pakeisti savo išlipimo stotelę ir informuoti apie tai vairuotoją.

„Assist“ veikia tokiu principu:

1. Vairuotojai prie programėlės prisijungia įvesdami savo maršruto numerį, pradinės stotelės išvykimo laiką.
2. Individualių poreikių turintis žmogus programėlėje pasirenka jam patogią įlipimo stotelę ir praneša vairuotojui, jog jam reikės pagalbos. Žmogus mato, kada atvyks viešasis transportas, taip pat – ar vairuotojas priėmė užsakymą.
3. Vairuotojas garsiniu signalu gauna pranešimą apie reikalingą pagalbą ir gali patvirtinti jį paspaudęs ant telefono ekrano.
4. Pradėjęs kelionę žmogus gali pakeisti savo išlipimo stotelę – apie tai vairuotojas informuojamas žinute bei garsiniu signalu.
5. Padėjęs įlipti ar išlipti keleiviui vairuotojas programėlėje paspaudžia, jog suteikė pagalbą – toliau jam parodoma, ar pagalba reikalinga kitose stotelėje. Po kelionės žmogui suteikiama galimybę įvertinti vairuotoją suteikiant atgalinį ryšį.

Rašyti komentarą

Jūsų el. paštas nebus rodomas.

Skip to content

Dalintis

Kopijuoti nuorodą

Kopijuoti